
Efter mange overvejseler er jeg kommet frem til hvad jeg mener er relevant at ha´ med af værktøj på MC´en. Allerede nu har jeg erfaret at en løbende revurdering er nødvendig.
Fastnøgler 19mm/24mm til baghjulet. Den store af dem virker samtidig som 3. dækjern. I tasken er der kraftig tape, handymans´ secret weapon: duck tape! Og så virker det også som nød-fælgbånd. Ekstra slange og dækpilot er der også, dækpiloten er nok mest psykisk opbakning, i praksis er den vist ikke helt stabil - MTB-cykelpumpen som er langsom men brugbar! Tror også jeg fik presset nogle strips ind i bunden.Denne ´pakke´ er ikke en del af den faste del af værktøjet, ment på den måde at den ikke har sin faste plads på cyklen da der simpelthen ikke er plads under sædet. Pakken bliver brugt til Sverige-ture og andre længere ture hvor det er rart at kunne ordne en punktering selv!
2x dækjern fastgjort med strips på venstre side af cyklen.
Tool-roll i stærkt behandlet bomuld købt på E-bay, billigste tilbud. Samme farve og karakteristiske duft (læs: stank) som fra militæret, men den virker!
I tasken er der: lidt kabel og sikringer (edit: ekstra kabel fjernet), hobbykniv (edit: fjernet pga. ny kniv-lov & pladsmangel), svejsetang (edit: skiftet ud til en tilsvarende men mindre model), lille tang til kabler m.m., værktøj til tændrør, fastnøgler: 8/10/13mm, skruetrækker med vendbar flad/krydskærv, fastnøgler i aktuelle størrelse, lille foldeskruetrækker til diverse (måske unødvendig), tilføjet: hjemmelavet startkabel, tilføjet: universalkabel/wire
Sammenrullet tool-roll som den ligger under sædet sammen med ekstra tændrør og 2x fastnøgle. Der er nøjagtig plads til sagerne hvilket også gør at værktøjet ikke rasler, hvilket også er en værdsat egenskab ved en tool-roll: rumindelere.
Jeg har endnu til go´ e at se hvordan den reagerer i vådt vejr mht. rust. Hvis det viser sig at værkøjet ruster må jeg ta´ situationen op til overvejelse.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar